Sv: Re: 900S -92 ”K16” – ABS/Bromsservo-problem (hjälp!)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Svart 900S -92 – Väntar på bil Sv: Re: 900S -92 ”K16” – ABS/Bromsservo-problem (hjälp!)

antonn
Deltagare

@SaabAero wrote:

@antonn wrote:

Ska kolla det efter jobbet!
Om den är dålig så borde man också kunna ha tändningen på och pumpa och sen höra om pumpen drar igång igen? eller tänker jag fel nu?!

Gör du som jag skrev slipper du fundera hur många pumpningar som är ok 😉
I princip kan du göra som du tänkt också.

Ett annat fel jag verit med om är nivågivaren i behållaren.
Hade dålig kontakt till den övre nivåvakten, dvs den som slår ut ABS-funktionen. Systemet trodde nivån var för låg för att tillåta ABS-funktionen.

Jag kan prova på bägge sätten och rapportera efteråt – man är väl inte lat 🙄

Skulle kunna vara någon givare eller relä också, nivån är lite över MAX om det spelar någon roll?!
Polaren som hjälpte mig lufta kopplingen hällde kärlet fullt. Citerar: ”det är bara att hälla!” :mrgreen: det behövdes inte riktigt så mycket och i felsökningssyste så pumpade jag ut lite av bromsvätskan tills den hamnade strax över MAX men fortfarande lös ”anti-lock” lampan..

Får se hur det går när jag kommer hem.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng