Sv: Re: 900s PEY

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900s sPEY Sv: Re: 900s PEY

arcsmile
Deltagare

Ok ja jag får göra det. En helt annan fråga, det här med laddtryck alltså. Detta är ju en ltt med eftermonterad 900ic och eventuellt något utbytt bränslechip, var sitter chippet och hur kan jag se om det är original eller något annat?

Är det något annat som egentligen skiljer bilen mot en fulltryckare? Den har ju ingen APC, men om man råkar ”hitta” en är det kanske bara att stoppa dit och så är det en fulltryckare, eller har jag missat något (det har jag antagligen 😳 )?

Jag har ju en turbo/apc mätare i instrumentpanelen, och vid fullgas går nålen upp i mitten på det gula området. Är det som det ska för en S eller är det något som är mixtrat med då tror ni? Får väl se om den går lika högt när jag tagit bort hålet i slangen nere vid wastegaten.. :wacko

Det här forumet är bäst alltså, man kan slänga ur sig nästan vilka frågor som helst och få svar snabbt och smidigt :smile , så jag provar emd en till:
Bör byta batteri innan vintern tror jag, har ni tips på var man hittar ett bra batteri som inte kostar föör mycket? Mekonomens (global) kanske fungerar bra?

Bytte för övrigt växelspaken idag. Oh my holy cow vilken stor skillnad det var! Ja skinndamasken gjorde väl sitt, men det andra… Visserligen är väl känslan i den bluebirds växlingar bättre med den dåliga spaken än vad PEY har med den bra spaken, men ändå! Nu får man i alla växlar utan att behöva ta i :P. Backen kärvar väl lite fortfarande, men inte alls som innan! :smile

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng