Sv: Re: 900s PEY

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900s sPEY Sv: Re: 900s PEY

anderslindh
Deltagare

@arcsmile wrote:

Så till de obligatoriska frågorna:
*Är det dumt att köra på polish? Den är ju inte jättetrött i lacken, men lite smågrejor finns ju. Är inte så van att hålla på med sådant..
*Vad är bästa sättet att fixa till stötfångare och lister så att de ser lite piggare ut?
*Ang interiörvården (instrumentbräda), spelar det någon roll vad man köper för vinylglans eller är det mesta likvärdigt?

*1. Nej det är inte dumt, där är gott om lack för att du ska kunna köra polish en gång i månaden bilens livslängd ut – du kör ju för hand så. No worries, men lägg på ett lager flytande hårdvax efter så slipper du göra om proceduren med ovan intervall 😀

*2. Concept vista får hyllningar överallt men jag har inte testat eftersom jag har lackat paket. Turtles Bubpershine blir skitfint i 2 dagar eller till första skuren…

*3. Vinylglansen har ganska olika livslängd och kladdighet tycker jag. Jag köpte på swedol efter rekommendation och misslyckat försök med biltemas… Turtles cocpit shine sägs vara bra också men vad jag vet innehåller den silikon..

Kör hårt med instrumentbrädan, kommer gå bra att få in knapparna 🙂 Kommer man inte åt bakom för att putta ut kontaktdonen kan man sätta en tejpbit / snöre och dra ut genom hålen så kommer kontakten dit när man drar i snöret lite lätt. Testat en gång men det är väl kanske inte det proffsigaste sättet 😀

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng