Sv: Re: 900s PEY

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900s sPEY / Sv: Re: 900s PEY

    augusti 8, 2013 at 20:05 #196302

    @Turbocab wrote:

    Skruven skall kortas. Ta inte i för mkt, och kolla att gängorna inte är helt kärvade. (vanligt). Rostlösning och lite tålamod. Du skall skruva på den yttre delen som är fäst mot turbon, axeln in mot tryckklockan skall inte snurra. När du har ett bra schysst GLT är stången ofta lite “för kort” och man måste dra lite i den för att lyfta på den på turbon igen, dra ihop fjädern så att säga.

    Jag meckade en cabbe nyligen och stången var så djäkla röten att den gick av. Det blev jobbigt…. Så ta det lite lugnt om den är rostig, kanske montera av hela då och jobba på bänken. Det går lätt, bara två skruvar som håller klockan i turbohuset.

    Det där är säkert bra tips, men vad nervös jag blev! Jag trodde bara det var att skruva på den där muttern som sitter i turboänden av stången mellan klocka och turbo :?. Kanske väntar lite med det där ändå… Bänk har jag absolut ingen- I sann Lindhsk anda är det gatumek som gäller :lol:.

    Och nyss, i solnedgångens röda himmel, backade det upp en röd fin fulltryckare på uppfarten till huset. Fick mig en trevlig pratstund med en herre som hjälpte sin dotter att flytta. Fin kärra! 😀 Spanade in lite detaljer. Bl.a. kunda jag ana att han satt in en liten ramp med extraljus innanför grillen. Plastinsatsen var utbytt mot ett galler, á la nyare bilar, men jag undrar ändå om det verkligen kan fungera speciellt bra.. Annorlunda lösning i alla fall!