Sv: Re: 93 GT750

Forum Modellspecifika forum 92/93 93 GT750 Sv: Re: 93 GT750

mats jonsson
Deltagare

Hej Roger,

Nej det var inte speciellt provocerande.

Jag förstår att han tycker detta är roligt. Han sitter ju med facit i hand och kan läsa om alla spekulationer. Jag å min sida tycker att det är fantastiskt roligt att någon har kommit över bilen och ser fram emot att få se den någon gång i framtiden. Vill verkligen passa på att gratulera den lycklige ägaren.

Att det blev fel datum beror på slarv. Har kopior på besiktningsinstrumenten sedan 20 år tillbaka och datumen finns tydligt angivna där.

Vad gäller Von Essen och General Jacobsson, framgår det att de just har köpt någon GT eller är det fd. tävlingsbilar i allmänhet? Detta innebär ju att i den här boken finns ju regnummer på alla bilar som tävlingsavdelningen har haft under sitt beskydd. Vad sa du att en kopia kostade??

Ragnar finns angiven på ett regbevis med bostadsadress Trollhättan år 1961. Yrket anges vara motormekaniker och en person som har ett förflutet på Saabs tävlingsavdelning uppgav för 20 år sedan att även Ragnar hade haft någon koppling dit. Jag har inte brytt mig om att snoka upp honom eftersom det fanns en senare ägare. Rent allmänt så kändes den här bilen kall när andra före mig hade snokat djupare i den. Och vi tycks ha gått bet allihopa. Det här är ju väldigt länge sedan så jag har glömt bort alla turer. Hade man varit riktigt sugen så borde man väl ha gjort som killen som åkte till Landskrona. Åkt till Karlshamn.

När fick din bekant tag på den? Och hur väl känner han eller rent av du själv Myrna Bengtsson? Jag får intrycket av att det skulle kunna vara någon gammal faster eller moster?

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng