Sv: Re: 93 GT750

Forum Modellspecifika forum 92/93 93 GT750 Sv: Re: 93 GT750

mats jonsson
Deltagare

Jag vill påstå att 7:34 var avsedd för 3-växlade lådor och att 7:36 var avsedd för 4-växlade lådor.

På Västerås-marknaden 1988 köpte jag ett parti Saab-delar av en gubbe från Västkusten. Denne hade ingen koppling till Saab mer än att han hade haft en kontakt på motorfabriken i Göteborg vilken bevisligen hade burit hem det mesta som han hade kommit över. I partiet som jag köpte fanns bland annat en fabriksny MC850-motor samt en fabriksny sportvev. Där till en ny 7:34 slutväxel som avyttrades till en behövande GT-ägare, två nya 7:36 resp 8:39 slutväxlar samt en ny sonettslutväxel. Därtill ingick två nya MC850-toppar och en del annat krams. Tror att jag betalade 4000:- för alltihop och det låg rätt i tiden då jag hade köpt en Sonett 2T där vevstakarna hade tittat ut genom sidan…

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng