Sv: Re: 93 GT750

Forum Modellspecifika forum 92/93 93 GT750 Sv: Re: 93 GT750

yngve ekberg
Deltagare

Hej!

Kul att GT-tråden fått nytt liv. Att läsa den är ju som en hel roman där ingen ens kan ana slutet.

Mindre kul för egen del är att min GT-renovering stått still över sommarn och att det nog blir först nästa sommar som provkörning kan ske.

Vet inte om jag eller nån annan skrivit tidigare om den svarta GT:n i Holland men på museet 92 träffade jag en holländare som ägde ovan nämnda ”kungahusGT”. Han visade bilder på den och en grå 92-54 han köpt från Sverige och trodde sig kunna sälja för minst 100.000 i Holland.
Då ägde jag ”Ludde” kusin till hans 92:a och fick ta stöd mot Carlsson-Sporten då jag hörde hans tänkta prisbild.
Vad skulle han då ha för GT:n som enligt korten var betydligt finare, ja de våga ja inte ens fråga.
Nån vecka senare var det SAAB-festival och då var holländaren där igen och fick pris för finaste V4 (bajsbrun-77a) eller nåt pris var det i alla fall.
Undrar om han har GT:n kvar idag, eller?

Mats J undrar om österrikarens GT. Hette han inte Hans Zens eller nåt sånt? Jahrenbäck vet kanske.

Sen fanns det ju en i England under renovering, detta taget ur minnet när man lusläste Frostis medlemsregister i början på 80-talet.

Men detta har vi kanske avhandlat i denna tråd tidigare.

Nå, nu ska ja jobba för att min GT ska bli klar till sommarn 05, får se om ork och pengar räcker till det.

Ha´t bra önskar Yngve

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng