Sv: Re: 93 GT750

Forum Modellspecifika forum 92/93 93 GT750 Sv: Re: 93 GT750

mats jonsson
Deltagare

UNdrar om inte den där svarta replikan som såldes i USA är den som Bruce Turk har? Av de bilder jag har sett så är jag tveksam till dess äkthet. En av de finaste annars måste väl vara den röda som Rick Parr hade. Innan han fick äktenskapsproblem och var tvungen att dumpa samingen och fly till Bimini eller vart han tog vägen utanför Florida. Bilen hamnade hos Bill Jacobson om jag minns rätt. Som jag kommer ihåg den från Parrformance i PA så var den kanonfin. Lennart J har också sett den där borta och han kanske minns den bättre? Sonett tvåtaktarn som Rick hade gick väl via Bill till Arne Ingier i Norge. Efter hans död så har den senare bytt ägare. Arne var väl för övrigt den som rullade den vita kortnosen utför skidbacken i reklamfilmen. Och sonetten har ch nr 202.

Jag själv var nära att springa på en 93 GT och en Sonett 2T för många år sedan hos Sven Larsen på Dana Motors i Billings, Montana. Bilar som han en gång hade sålt och sedan bytt in.Men när jag slog på en tvärnit på gården med en Arizonaskyltad Sonett och stegade in och vrålade ”Hej Hur mår du ” på svenska så fick han i behov av syrgas. Billings är väl ingen vallfärdsort för nordiska turister precis. Speciellt inte färdandes i en Sonett III. Nå, nu hade Bröderna Tennis från Seattle hunnit före i alla fall. Lyckligtvis kanske. För en affär där hade sänkt min ekonomi för flera decennier… Detta var visst 1990 eller så.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng