Sv: Re: 93 GT750

Forum Modellspecifika forum 92/93 93 GT750 Sv: Re: 93 GT750

Jag som också var med på den tiden ”då det bagav sig” (född -43 i Linköping, med fader som startade MK Scandia samt Mantorp Park och jobbande på SAAB), bara ”dräglar” över dessa inlägg. Synd att min salig fader inte är med längre. Han hade kunnat tillföra mycket i denna debatt. Jag har ju skrivit tidigare om hur Ante Westman (borta redan 1964)utifrån en std 93:a lyckades trimma upp den med 3 Amalförgasare och lite 94:a ”lull lull” lyckades att spöa fabrikens tävlingsbilar (se min hemsida under profilen). Det gick mycket snack om dessa 93GT i Linköping på den tiden. Det är ju som många av er som skrivit att det fanns ett antal bilar ”som inte var skrivna” på speciella personer och som väl inte var särskilt dokumenterade och bokförda och ”försvann ut till vänster”. Jag vet bara att min salig far vid några tillfällen ”plötsligt kom hem till lunch” med en kortnos med liten ruta och mycket lister. Och fort gick den!

Fortsätt och skriv grabbar! Jag njuter i stora drag och drömmer om att gräva upp en sådan i en torvmosse här i Götaland!

Tack Mats och alla ni andra!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng