Sv: Re: 94 ’64 projektet provkörd och besiktad

Forum Modellspecifika forum 95/96 TT 94 ’64 projektet provkörd och besiktad Sv: Re: 94 ’64 projektet provkörd och besiktad

#122030
saabisti
Deltagare

[color:#3366FF]Tack båda två för inläggen. Flotörens nivå har jag tidigare kollat men gjorde det ytterligare en gång i morse: helt enl. verkastadshanboken.

Bränslepumppen av den gamla typen (SU= Soviet Union?) tog jag i bitar, putsade obefintligt skräp, blåste torr med tryckluft. Passade på att löda en precissinolödning :/ , kollade inställningen osv allt i stort sätt OK!

Lossade tätningen från bränsletankens kork så att enentuellt undertryck inte kunde vara orsaken. Ställde in förgasarens luftskruv som visade sig vara för för långt utskruvad.

Ut och köra! 4km och motorn dör. Start under rullning startar på andra. Kör 78 km och samma procedur upprepas på 3-5 km avstånd. Ny varjant är att motorn knycker! Hemkommen utan att bli boxerad :racesmile: men med blåsbildning i höger pekfinger besluter jag korka ett torrt vittvin. Läser igenom mina värda SAAB vänners inlägg och kommer att göra just som de föreslagit dvs. det som ännu inte gjorts. Instalera brännslefilter, blåsa igenom röret mot tanken -fika paus- och tömma tankens bottensats. Provköra. Om ingen förbättring:

Sätta in en annan begagnad SU bränslepump. Om ingen förändring: beställa en modern bränslepump. Ingen ändring? gå ut och lufta hojen.

BTW har någn lyckats montera ett (grov) brännslefilter mellan tank och pump där den ju egentligen borde vara på såhär gamla bilar?[/color]

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng