Sv: Re: 96-62 Tankeutbyte (Mycke rost till börja med…)

Forum Övrigt Projekt / Min bil 96-62 Tankeutbyte (Mycke rost till börja med…) Sv: Re: 96-62 Tankeutbyte (Mycke rost till börja med…)

Tja, då har det varit en lugn o go lördag.
:weld Blev sugen att fortsätta med lite plåtjobb och dörrarna väntade på just detta. :weld2 Vilket sammanträffande…

Jag har ju svetsat rätt mycke nu och det mesta har jag kunnat dölja under lite underredsmassa, men dörrar och annan ytlig planplåt vet man ju att de slår sig och lever rövare. Jag har tittat på Mäster Jonas99:s arbete och det ser ju lätt ut. Kapa bort det rostiga, klippa till en plåtbit och svetsa. Sen brukar han visst banka lite också… Men det är ju Jonas…
Som väl är har jag under de senaste åren köpt på mej lite ekonomiplåt. Både bottendelar och en kombinerade sort med ytterplåt och botten. Den hade jag inte sett innan jag såg den på marknaden i Norrköping. KOm inte ihåg hur rostiga mina dörrarna var så jag köpte dem. Och det var tur… Behövde byta både botten och yttersida på högerdörren.

Efter lite bank och slip så så passade ekonomibiten.

Vet inte hur ni brukar göra, men jag skruvade ihop dörren och ekonomibiten. Får rätt tajt skarv och det är enkelt eftersom jag inte har några svetstänger som når in dit. Punktar både i skarven och i skruvhålen.

Än har det inte blivit sjögång, men den kommer säkert…
Fortsätter med svetsandet i veckan.

/JP

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng