Sv: Re: -96 9000 CSE 2,3/170, Vinterbilen!

Forum Övrigt Projekt / Min bil -96 9000 CSE 2,3/170, Vinterbilen! Sv: Re: -96 9000 CSE 2,3/170, Vinterbilen!

grinolle
Deltagare

Nu vet vi varför ABS-lampan lyser. Höger bakre hjulsensor har intermittent avbrott. Priset för sensorn är 1700:- ex. moms och jobbet skulle gå på minst en femhundring till. Han skulle kolla ifall det gick att göra nåt på priset för delen och återkomma.
Eftersom ABS-en faktiskt funkar bara jag trampar på bromsen när jag startar bilen så är jag inte beredd att lägga så mycket krut på att reparera sensorn i nuläget. Vi får se hur det känns om han lyckas få ner priset lite.

C-låset har jag inte hunnit kolla på igen (jakten på den försvunna boxen fortsätter i ett senare avsnitt av denna såpa).
Bilen går som ett Rolexur!!!

Anders Olsson

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng