Sv: Re: 96 V4 1967 – Råd inför köp

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 96 V4 1967 – Råd inför köp Sv: Re: 96 V4 1967 – Råd inför köp

Janne Hagnell
Moderator

Lagningarna ser visserligen quick’n’dirty ut, men ska du ha en bruksveteran och fixa efter hand så behöver inte det vara någon katastrof. Precis så är min Bollen, och jag kalkylerade lugnt med att fixa ett hjulhus per vinter och att de lappade stötdämparinfästningarna mm skulle hålla så länge. Det som avgjorde för mig var totalkänslan av försiktigt brukad fåägarbil jag fick. Att en gammal V4:a som gått året runt har fått rost är ju inte konstigt och att ägaren låtit sin hovmekaniker fixa vad som behövdes för besiktningen men inte mer, ja, det gör ju bara att jag har färre plåtlappar att skära bort när jag gör om lagningarna ordentligt! Hålen som släpper in vatten och grus i kupé, bagage och motorrum har jag så länge tätat med silvertejp. :wrench :race

96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng