Sv: Re: 96 V4 1967 – Råd inför köp

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / 96 V4 1967 – Råd inför köp / Sv: Re: 96 V4 1967 – Råd inför köp

    mars 23, 2015 at 20:25 #202628

    @vinkelfyra med kors wrote:

    Rostlagningarna ser ganska amatörmässiga ut. Det ser ut att vara plåtbitar svetsade/popnitade ovanpå rosten. Sedan påsmetat rostskydd.Vid tanken är det lagat med någon form av spackel! Det verkar även vara ett oljeläckage från motorn, högersidan ser ganska kladdig ut. Det ser inte ut att vara ett hopplöst objekt men du får nog räkna med en hel del svetsande om det skall bli bra. :weld

    Ska kika närmare på lagningarna imorgon, är det så pass fuskat att de har lappat direkt på rosten så är det ju tragiskt. Ska det göras så ska det göras på riktigt.
    Bilen är amatörmässigt omlackerad från fönster och ner på sidorna. Om de har fuskat med lagningarna så kan det ju ligga rost under lacken dessutom.
    Att det kommer bli svetsande senare har jag inget emot så länge de nuvarande lagningarna håller åtminstone till nästa år.

    Oljeläckage låter dock lite mer oroande, ska försöka hitta på var det läcker. Är det något som generellt bör åtgärdas direkt eller något som man kan leva med ett tag?
    Bilen kommer inte köras till vardags utan bara till turer på helger osv.

    Då jag vill ha just denna årsmodell om det ska vara en V4 så är det inte varje dag det dyker upp ett objekt till försäljning. Men om det är för mycket jobb/pengar som krävs för att få ordning på den så får jag nog vänta tills ekonomi och förvarningsplats är bättre.