Sv: Re: 96L -76: ”Räsertvålen” Cal Look…-ish

Forum Övrigt Projekt / Min bil 96L -76: "Räsertvålen" Cal Look…-ish Sv: Re: 96L -76: ”Räsertvålen” Cal Look…-ish

#44253
vee-eight
Deltagare

@mas1 wrote:

Hur mycket kan man sänka en v4 egentligen?
Samtidigt som man använder sig av spacers för friare fälg val eller ?
Vore fränt med lite ”bling bling” och mycket tum. :h :h :wrench :wrench :race

Jag har sänkt 1,5 varv på 900:ans bakfjädrar, som sitter fram på min. Det gör cirka 7-10cm (vet inte så noga, har inte jämfört med en originalbil). Nackdelen är att Simons 2″-system är det enda som hänger ned under bilen, och även om monteringen är tajjt mot golvet så är risken att skrapa i rätt påtaglig. Det räcker att vara försiktig, men fartgupp måste passeras i promenadfart. Baktill kan man nog sänka mer, har inte börjat med det än. Min plan är att ”ursprungsvinkeln” på karossen skall behållas, så min blir förhållandevis sänkt lika mkt bak.

Spacers är rätt kass. Det funkar att montera fram, men då riskerar man att få rätt märkliga styregenskaper pga ändrad spårvidd. Baktill får man bara plats med max 5,5″ breda fälgar och 195 breda däck. Använder man spacers så kan man bara använda de smalaste fälgar man kan få tag på, och 155:or blir det bredaste man kan montera. Man kan iof byta naven, och då öppnas ju en värld av billiga alu-fälgar. Eller så kan man bredda skärmarna hos en plåtslagare.

Det jag funderat på är om man inte borde titta på att ta fram glasfiberformar för att bygga breddade skärmar fram och bak, med original fyrkantiga hjulöppningar, men som tillåter aggressivt bredare hjul…?!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng