Sv: Re: Aero 1984 Utbildning

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Aero 1984 Utbildning / Sv: Re: Aero 1984 Utbildning

    januari 5, 2011 at 16:58 #166539

    Bilen har stått i snöhög men nästa vecka ska den få komma in på lyften i värmen.

    Då ska jag ta fler bilder och lägga upp här. Rost o broms-fix ska göras men framförallt ska den rensas på alla stereoprylar!!! Ja jössös den är fylld med kablar o slutsteg och massor av högtalare i bagage o hatthyllan och dörrsidorna!

    Ja i bagaget ryms knappt 2 liter mjölk för alla stereo sakerna.

    Dörrsidorna är sönder borrade.

    Vita extra mätarna ska väck.

    Och resterna av dom söndriga stolarna ska ut.

    Trä ratten klarar jag inte av att se i en sådan bil.

    Motorn spinner fint men där måste städas och rensa bort konstiga sport filter och så klart strömkablar till stereon.

    Mekaniskt har tidigare ägaren skött snyggt med kamkedjebyte,ny koppling,nya bromsok o skivor och fram satt metallomspunna bromsslangar,ja det var många typiska slitdelar som var nya.

    Han har faktiskt vårdat hela bilen bra men den har använts som bruksbil och den har snart nått 29tusen mil och har haft 15ägare så tidens tand har gjort sina avtryck.Nu ska den bara få bli lite ompysslad och städa bort ungdomens synder…

    Så här är det bäddat för fler frågor gällande typiska saker för just Aeron för känslan att komma så nära originalet som möjligt blir mer lockande för mig.

    Ingen rullande tillbehörs-katalog…eller…nja 3 saker blir det som extra godis…