Sv: Re: Avgassystem Saab 900 T8

Forum Modellspecifika forum OG900 Avgassystem Saab 900 T8 Sv: Re: Avgassystem Saab 900 T8

callez0r
Deltagare

@saabaero wrote:

Speedparts har batteriböjen.
Är man svetskunnig kan man tjäna många kronor på någon timmes jobb.
Flänsar skulle jag letat hos KL-racing.

En alternativ lösning som funkar ypperligt om man har TD04 turbo med 7# vinklat avgashus.
Man slipper flytta betteriet men DP måste lossas för att lyfta ur batteriet…

Duktigt att man missat batteriböjen varje jäkla gång man kikat speedparts när man ändå har kollat avgassystem.
Förövrigt, om man funderar på att uppgradera originalsystemet på en 900 T8 ’88, ska man satsa på ett 3″‘s fullflöde, eller vad tror du?
Och killen jag känner tror jag tar ungefär 200kr/timmen så skulle inte förvåna mig om det knappt blir så mycket dyrare att köpa ett färdigt trots allt.
Och angående batteriet så tror jag det ska ur ändå, med tanke på slutsteg och så så har jag tänkt att installera ett batteri på 150Ah i skuffen och fimpa det fram.
Tack så mycket för hjälpen iaf:)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng