Sv: Re: Balansaxellager ras

Forum Övrigt Guldtrådar Balansaxellager ras Sv: Re: Balansaxellager ras

#66418
fuling
Deltagare

Kenta:
Ja, tanken är helt korrekt, men vevlagern får andra belastingar när gastrycket från expotionen vid tändtilfället uteblir(till för ingan enerig till vevaxen). Har råkat ut för att vevlager skar/snurrade presis vid avslag häftigt på gasen.
Så min HYPOTES är att antigen är det krafterna på lagren som fick en häftig pik eller så försvann(eller vart ej tillräckligt) oljetrycket/flödet så vevlagren snurrade.
Vevlagren ligger sämst till vid oljebortfall så det är inte så konsigt att de rök först, dessutom så är det de som har det svättigast också.
Om det nu är oljebortfall som gjorde att vevlagren lämnade in totalt så borde även balasaxellagren fått stryk.
Som jag försöker säga så är detta bara en hypotes.
Är inte så intreserad av att ta reda på om hyptesen är fel för är den rätt så får man liksom ras I detta fall tycker jag inte om förstörande provning av förståliga skäl, eller?

Jag underviker hastiga nersläpp av varvet och när jag varvar upp, typ motorväg så tar jag det också lugnt, inte beroende på rasriken utan frihjulet inte skall hugga tvärt.

Lennart:
Titta i vertstadshandboken så står måtten både på lagern och lagrelägena på balansaxeln.
Innerdiameter i lagren:
Främre: 50,85-50,88
Bakre: 54,03-54,05
Lagerlägen på axeln:
Främre: 50,83-50,80
Bakre: 54,00-53,98
Lagerlägena på axeln skall vara fria från repor.

Detta jä… balanslager gör mig galen för DET borde inte säga upp först :confused: Dessutom så verkar det som om vissa håller hur länge som hälst, VARFÖR ????????????

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng