Sv: Re: Bluddrar vid laddtryck
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Bluddrar vid laddtryck / Sv: Re: Bluddrar vid laddtryck
@longjohn61 wrote:
Ja;jag tycker att du ska ta bort själva staget och kolla att att det rör sig i turbon då,kan va så att WG sitter fast och då spelar det
ingen roll om du tar bort slangen 😉Mvh Nisse
Aha okej så det kan sitta fast där även om WG-armen rör sig? Ska testa detta 🙂
@joH900 wrote:
Har du kvar orginal tryckrör från LTT? Isåfall, montera dit det och provkör. Då kan man utesluta läck på intercooler/slangböjar/rör.
Prova kör bilen varm, ryck ur kontakten till tempgivaren mellan cyl 2 och 3, går den bättre? Bruten signal till den givaren ger CE och ett fast värde på vattentemperaturen på ca 20c. Dvs du kommer få en fetare bränsleblandning.
Testa och ryck ur kontakten till LMM också när bilen går och se hur den beter sig då.
En eller flera dåliga tändkablar skulle kunna ge problem också
Annars prova kör slut på den E85 som är kvar, eller lossa matningen på fuelrailen och bygla bränslereläet/säkringen om det är mycket kvar och sen montera orginalspridare och prova hur den går på bensin.
Kan vara rester från E85 som har satt igen spridarna, blir ett rött “klet” som sätter sig på så gott som allt efter spjällhuset. Har sett det på min röda, både i insug, topp, insugsventiler och spridare. Vet inte om jag vågar rekomendera nån annan detta men jag hade provat sätta dit röda spridarna och köra på bensin en liten bit så det får lösa upp allt “klet”. Bilen kommer gå för fett och det gillar inte katalysatorn, hur mycket och hur fort den tar stryk vet jag ej men lugnare körning en kortare stund tycker jag inte borde vara så farligt. Tokfet bränsleblandning och typ bankörning eldar upp katalysatorn fint.
MVH
Har tyvärr inte kvar originalrören, men det hade såklart varit skönt att kunna testa med.
Ska testa rycka tempgivare och LMM
Tändkablarna är uppmätta och bra
Nästa steg blir nog att konvertera tillbaka för att utesluta allt annat än spridarna i stort sett…