Sv: Re: By-passventil värmekran og900-92och 93

Forum Modellspecifika forum OG900 By-passventil värmekran og900-92och 93 Sv: Re: By-passventil värmekran og900-92och 93

turbocab
Deltagare

Bra info! Flera har haft problem med detta. jag löste det nån gång genom att bygga bort den, dvs köra slangarna från en äldre bil. Sitter den där för att snabba på uppvärmingen av motorn, eller för att skydda värme-elementet från överhettning? Jag körde i Alperna uppför passvägar med min cabbe (som hade en dylik) och när motorn gick riktigt djävla varm så försvann all värme i kupen! Det var lite surt.

Det kanske är så att den där kulan käkas upp och rostar bort? Många byter ju aldrig kylarvätskan som förlorar sin antikorrossionsförmåga efter ett tag och så händer det dåliga grejor.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng