Sv: Re: Bygga batterikrök själv, vad behövs

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Bygga batterikrök själv, vad behövs / Sv: Re: Bygga batterikrök själv, vad behövs

    februari 17, 2014 at 11:14 #197544

    @escobar wrote:

    Ska jag vara uppriktig, så hade jag faktiskt inte kollat så där noga. Jag hade bara kollat hur turbon såg ut i anslutning mot avgassystemet, och där kunde man ju se att flänsen även gick ner till wastegaten, och det var det enda jag hittade, som ö.h.t. liknade det jag sett, så jag bara “antog” helt enkelt, novis som man är 😳

    Så kan det va. no harm done liksom1

    @escobar wrote:

    Hur gjorde du med anslutningen efter downpipen? Vad har du för övergång? Jag antar att jag bara har 2.25″ efter downpipen, så man kanske skulle uppgradera till 2.5″ när man ändå är igång.
    Ser mycket bra ut bilderna, ungefär så hade jag också tänkt mig.
    Ledsen om jag kapar tråden helt, men hoppas det är ok, då vi båda letar samma information :smile

    Nu har ju ni grabbar katalysatorer. det är den som är den Stora flaskhalsen. och det är där det blir dyrt. batteriböjj utan byte till race/sportkatt gör kanske nått. jag är osäker. men jag vet att den stryper rätt ordentligt.

    nån som faktiskt har erfarenhet av just det får svara känner jag.

    jag kör 3″ hela vägen med 1 JT dämpare och då utan kat. jag skulle INTE rekomendera detta på en bil som ska brukas. det låter rätt mycket :love