Sv: Re: Byte av topplockspackning 900i-87

Forum Modellspecifika forum OG900 Byte av topplockspackning 900i-87 Sv: Re: Byte av topplockspackning 900i-87

joh900
Deltagare

Lägg en stållinjal mot toppen och kolla så det inte glipar nånstans, försök få in ett tunnt bladmått mellan topp och linjal. Kommer tyvärr inte ihåg toleranserna…

Är man lite feg och beroende på vilket grenrör som sitter på så kan man hoppa över grenrörspackningen, OM det nu uppenarbligen inte har vart något problem med avgasläck där. Risken om man börjar skruva på bultarna är ju att någon vill gå av…. Då är det inte så kul. Behöver toppen planas så blir det nog av med grenrör som gäller oavsett.

Lite mer grejer som man bör byta/är lätt att byta när man ändå håller på

Oljefilter
Kopparbricka oljeplugg
Ventilkåpspackning
Topplocksbultar
O-ring fördelare (brukar va dålig)

Topplocksbultar är kanske inte helt nödvändigt, ska jag vara ärlig så vet jag inte, jag har hört att man kan dra dem tre gånger på B202 innan man ”bör” byta ut dem (om det stämmer vet jag ej..). Vet att det finns bilverkstäder som skiter i och byta bultar så det verkar ju gå….

Momentnyckel behöver du en om du inte har det redan för att dra toppen ordentligt.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng