Sv: Re: Däckdimension OG 900?

Forum Modellspecifika forum OG900 Däckdimension OG 900? Sv: Re: Däckdimension OG 900?

900 classic cab
Deltagare
Martin wrote:
Med 16″ får man en kurvkramare som biter ifrån bra på Kinnekulle, men harmonin i bilen kommer med 15″. Jag har valt 15″ för chassieharmonins skull

Om man nu tänker på det estetiska då?
Nu är ju smaken väldigt olika personer emellan, men 16″ av Cross Spoke- eller 16″ Aero/superaero-modell gör sig väldigt bra på en c900. Bilen får ett ”fetare/mäktigare” intryck vilket ger karossens skönhet rättvisa.
15″-fälgar kan se lite ”tunnt” ut från vissa vinklar.
Jag körde idag framför en c900 cab med superaero-fälgar. När man ser en sådan närma sig i backspegeln ryser man av välbehag. :applause:
Alla kör inte hårt på Kinnekulle eller känner sådan stor skillnad i komfort mellan de olika alternativen.
(Men det kanske bara är jag som har en stor fet häck och inte känner av den minskade åkkomforten)… 😀

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng