Sv: Re: Det här med 95 oktan

Forum Övrigt SSR Det här med 95 oktan Sv: Re: Det här med 95 oktan

#106727
Dicst
Deltagare

Jadå, det är något jag verkligen vet.

Nästa fråga är nästan omöjlig att besvara. Jag drar till med ett ”Definitivt kanske”.
Varje motor är en individ och jag lovar att det går inte att svara för allas motorer med ett generellt inlägg. Varenda TT-åkare har ju justerat eller modifierat sina motorer på nåt vis. Vissa mer än andra:
En öppnad luftburk, större halsring, i bästa fall bytt munstycke, vissa har avstämd pipa, några kör med centrifugalreglering och vacuum, andra med helt låst tändläge, mer eller mindre förtändning, högkomptopp, höjda avgasportar, dålig kylning osv osv osv. Listan kan göras oändlig i variationer. Därtill kommer variationer av barometertryck och luftfuktighet, dvs syrehalt i luften per volymenhet.

Men om vi utgår ifrån en helt standard TT (som nästan ingen har) där man justerat upp huvudmunstycket aningens något fet på, så går den utmärkt att köra på dagens handelsbensin med en skvätt etanol i. Frågar som tidigare: ”Har du problem idag?…”

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng