Sv: Re: Effektiv kylarstorlek?

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Effektiv kylarstorlek? Sv: Re: Effektiv kylarstorlek?

#56322
jos reinard
Deltagare

@DanS wrote:

Lycka till på färden
Problemet är nu avhjälpt dom hade byttat ut cellpaketet mot nåt jävla tunt skit som inte hade med Saab att göra. Med kylaren som vi med gemensamma krafter satte dit går bilen som en klocka hoppas du klarade bes och färden mot Stockholm gick bra. Tack för sällskapet.
Med vänlig hälsning
DanS

Att frihjula med Saab är en upplevelse. Den gick som en klocka efter kylarbytet, men började fort närma sig kokpunkten så snart jag kom ut mot motorvägen mot Lund och besiktningen. Solexen drog tjuvluft. Det blev in på Biltema och för att köpa vacuumslang. Bytte tre stycken på förgasaren.
De som satt på hade torkat och spruckit pga tidigare x antal kokningar. Motorn hade tidigare gått väldigt varm pga den felaktiga kylaren och slangarna smulade sönder så fort jag tog i dem.
Ett år tidigare hade jag bytt samtliga slangar till förgasaren. Pga det nu i en hast blev Biltemaslang måste jag komma ihåg kolla dem framöver och byta till bättre kvalitét. Besiktningen nästan tvärs över gatan hos Besikta Gastelyckan gick bra. Kunnig personal. 🙂 Rekommenderas.
Resten av färden gick utmärkt.

* Solex dubbelportare är väldigt känsliga för tjuvluft.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng