Sv: Re: Ekonomiplåt

    januari 30, 2012 at 12:51 #35578

    @phermansson wrote:

    Man kan ju inte bara ta ett år och se det som en generell standard. Nästa år kanske summorna är de omvända. Det finns inga principbeslut som säger hur mycket som ska läggas per modell.
    Till viss del styrs utläggen också efter omständigheterna. Dyker det upp ett bra parti till tex 900 så kan det köpas in, även om vi kanske i rättvisans namn egentligen borde köpt delar till 92. Men det går ju inte att planera vad för partier som ska dyka upp eller vilka tillverkningsmöjligheter som kommer i vår väg.

    Vi borde kanske ta en funderare på vad medlemmarna sitter och väntar på, år efter år….

    Klubbens medlemmar håller på med 92-96 och nyare bilar. Borde vi inte få in de nya medlemmarna även på tvåtaktsspåret? De som provat blir ju fast…
    Se t.ex på föryngringen som Isträffen har gett med nya entusiaster som börjar leka med Tvåtakt.

    Men när dessa nya entusiaster skall skaffa sig en Tvåtaktare och behöver delar….

    Om vi drar paralellen med Volkswagen Bubblafolket så skulle dom inte ens drömma om att komma med argumentet att “det finns ju nya Passat dieslar att köpa delar till så varför ta framåt något kul till bubblorna”

    Att det hela tiden dyker upp något spännande “billigt” parti som inte har sålts när bilarna gick som bruksbilar är lite oroande. Snart finns det billiga 9-5 delar att köpa in…

    Som det sagts, vem har gett mandatet till att lägga pengarna i denna ordning. Klubben består av många äldre medlemmar som fortfarande väntar på delar till 92-96. Borde vi inte börja i rätt ände…

    Att vi lägger 300.000:- på klubbtidningen är också intressant. Detta är lika mycket som alla reservdelar tillsammans….. 300.000:- borde räcka långt om vi skulle få för oss att ta fram nya framskärmar till kortnosarna till exempel….