Sv: Re: Elschema LH 2.4 1989

Forum Modellspecifika forum OG900 Elschema LH 2.4 1989 Sv: Re: Elschema LH 2.4 1989

saab putte
Deltagare

+30 är ju direktström från batteriet,så den finner du lite var stans. den kabeln du ska ha på +30 är ju förmodligen färdig för att sitta i kopplingsplinten på höger sida i motorrummet. det ska va två lite grövre röda kablar. dem kommer från stift 30 på båda bränslereläna.

sen ser jag en grön/vit pin 35 i boxen. den ska på tändning. +15.
pin 1 går till stift 5 i testuttag och det är varvtalssignalen. blå är den.

sen ser jag bara givna jordar och kontakter. Detta borde räcka att koppla in om man vill få den att starta å gå.
sen är det några kablar som hör till ezk tändningen och dem kan man ju skippa om man inte vill ha ezk.

nån mer kabel om man vill ha farhållaren väl fungerande samt nån kabel till check engine lampan om man vill ha den i funktion.

pin 22 från boxen ska in till lampan till checkengine.

Ja nu har jag lite hastigt bläddrat i ett schema så här på kvällskvisten så det kan finnas nått litet fel. men förhoppningsvis ska det va rätt. schemat jag läst är till 1989 16v.

Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng