Sv: Re: En helt vanlig 900i -87 (nu med bilder)

Forum Övrigt Projekt / Min bil En helt vanlig 900i -87 (nu med bilder) Sv: Re: En helt vanlig 900i -87 (nu med bilder)

cx-t2
Deltagare

Jo, jag har börjat omvärdera det där. Ventilerna ser inte vackra ut i tätytorna och med nya styrningar så måste de slipas in enligt konstens alla regler. Det innebär att jag får gå all-in med shimsning också.

Bra att veta serviceintervallet! Å tack för berömmet :smile . De flesta brukar tycka att jag är överjävligt petig med mina lagningar, men jag vill inte göra om dem bara för någon liten skitsak. Speciellt inte när det är den här storleken på jobb.

Det har inte hänt så mycket med bilen. Jag skall byta styrningarna i toppen och svärfar har hjälpt mig med specialdorn. Ett för urdrivning av de gamla styrningarna och ett för indrivning av den nya. Svärfar är hantverkssvarvare till yrket (alltså inte CNC-operatör). Det är en fantastisk resurs när det kommer till tillverkning av specialverktyg. Dessutom är han gammal rallyåkare och har gjort ”allt” minst 4 gånger. :king

Jag ger mig troligtvis på styrningarna under dagen…….. är lite nervös för det där, som vanligt när man skall dyka i okända vatten……

/Mattias

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng