Sv: Re: Fel och brister Saab 900 94-

Forum Övrigt Allmänt Fel och brister Saab 900 94- Sv: Re: Fel och brister Saab 900 94-

#104749

porsche944
Deltagare

9-3 är ju dyrare, det räknas ju som en annan bil. Det som lär vara bättre i 9-3 är bl.a stolarna, nu är det SAAB stolar igen, man påstod ju när 9-3 lanserades att den var förbättrad på ca 1000 punkter. Jag har ganska bra erfarenheter av 9-3:an dock endast i 2,2 TID dvs diesel alternativet.

Köpte en ny 9-3 TID som 99 årsmodell, där var ett antal barnsjukdommar på den,bytte efter 19000 mil till en ny -02 TID, enbil som gick 22500 mil utan minsta problem. Köpte en 9-3 1,9 TID SC när denna lanserades, har nu gått nästan 10000 mil, inte helt felfritt, xenon ljus som lagt av, egr ventiler samt mängdmätare som har bytts på garanti.

I familjen finns det ytterligare 2 st 9-3 TID 99 årsmodell en med 21000 mil samt en med 30000 mil, samt en 9-3 SS TID 03 med 15000 mil.

21000 milaren har gått felfritt i 3000 mil, 30000 milaren har på 4000mil haft slav samt huvudcylinder till kopplingen samt de berömda bärarmarna. Bromsskivor är bytade på bägge. Dock går dom klockrent i maskinen. 9-3 SS har haft en sprucken intercooler som gjorde att diesel förbrukningen sköt i höjden samt att check engine lampan lyste konstant. Alla bilarna går väldigt fint med diesel motorn, snålt även vid korta turer, 30000 milaren var i Norge på sportlovet laglig körning ca 0.50 lit mil.

9-3 1,9 TId sällan över 0,55 lit mil.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng