Sv: Re: fråga ang sprut från saab 900 i

Forum Modellspecifika forum OG900 fråga ang sprut från saab 900 i Sv: Re: fråga ang sprut från saab 900 i

saabaero
Deltagare

@Sc24 wrote:

Bosch satt i T16 fr o m MY 84 -> 89
fr o m MY 90 -> är det Lucas.

900i 16V har Bosch LH2.4
Tidiga T16 hade Bosch 2.2
Det finns även T16 som har Bosch 2.4. Brukar sitta på katbilar innan Lucas systemet kom, typ årsm 87-89.
Som vanligt finns det undantag…. 🙂

@Sc24 wrote:

@andreas1 wrote:

Då räcker det att jag tar andra spridare sen ska det lira med en t16 då

Du måste ha en styrbox från T16 också eftersom sugis bilarna inte har samma tändning.
På en sugis sitter bränsle och tändningsbox seperat medan på en T16 är det allt i ett.

Sugisbilarna har LH2.4 i en box och EZK tändning i en annan box. Dessa boxar pratar med varandra (knack, varvtal och motorbelastning)
T16 har separat box för insprutning och tändningen är det det konventionella hallgivartändsystemet med vacum/tryck -förställning i fördelaren. Insprutningen får varvtalssignal från tändsystemet.

@andreas1 wrote:

Kommit över ett komplett sprut från en i årsmodell 90 bocsh
Är det samma som satt i turbon?
Om inte vad krävs o byta för att använda det i en t16?

Jag vill påstå att det är en ganska enkel operation.
Kabelhärvorna är snarlika och vissa komponenter är identiska.
Jag tror det räcker med att skaffa turbons spridare, LMM och styrenhet (ev räcker det med chippet).
Utöver det måste några kablar anpassas mot aktuellt tändsystem.

Ska motorstyrningen bytas ut är mitt tips att gå direkt på Trionic. Jobbet är montera T5 är nog jämförbart med att montera ett system som inte är bolt on och utöver det är det bara fördelar med T5

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng