Sv: Re: Fundering kring toppbyte og900 T16

Forum Modellspecifika forum OG900 Fundering kring toppbyte og900 T16 Sv: Re: Fundering kring toppbyte og900 T16

baard
Deltagare

Sitat: 9-3ss har en annan avgaspackning. Det är en ”ren opelmotor” (Z 20 NET) eller i undantagsfall Z 18 XE (Kamrem i saab!) [/quote].

2 liters motoren (1998 ccm) i 9-3 SS er fra ”opprinnelsen av” en Lotus motor. Den ”opprinnelige” tekniske benevnelsen er etter det jeg husker L850. Det er en aluminiums motor med stålforinger, och den er beregnet til å ta ut motorstørrelser på 1,8 – 2,2, liter.

Turbofiseringen av denne motoren er etter det jeg vet foretatt av Saab`s motor ingeniører.

GM kjøpte dette motorkonseptet for mange år siden. Det er riktig at man också finner denne motoren i flere Opel modeller. Men, det er feil å si at det er en Opel motor.
Men, nå er det faktisk så at det egentlig er svært få Opeler som har ren Opelkonstruert motor…på samme måte som det er få Saaber av dagens modeller som har Saab motor (foruten bensinmotorene i 9-5).

Z18XE motoren er en helt annen motor. Etter det jeg husker er det en gammel støpejerns motor som opprinelig kommer fra Vauxhall.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng