Sv: Re: Historic rallybilder/Historic RallyPhotos ??

Forum Övrigt SSR Historic rallybilder/Historic RallyPhotos ?? Sv: Re: Historic rallybilder/Historic RallyPhotos ??

#147133
jan van vurpa
Deltagare
tikkis wrote:
Ingen broblem. Bra kompis är aktiv med Imp/Avenger- trimning. Jag har själv sparat också en ”bra att ha” Imp- saken; en isug till dubla Weber samt 4-1 grenrör tillsammans. Det ser så vackert ut i hyllan… Hade tänkt att byta det för nån V4, eller 2T trimdelar men har glömt göra detta (garage städning på gång..) . Troligtvis det finns mycket vackra trimdelar också till 96:or som människan bara sparat i hyllan, och samtidigt jag och många andra aktiva Saab Historicer kämpar hela tiden hur hitta underhålldelar till sin klenoder.
(Skicka en PM till mig, jag kan bifoga lite mer info om IMP trimning/kontakten )

Bra! och definitiv vi borde hålla kontakt.
Kompisen min har byggt eb del roadrace IMP motorer med den där dubbel DCOE insug-extraktor o säger det kostar miljoner!
Vi har faktiskt förhandlat lite om att göra ett kortare serie H profil stakar så man kan änvända Mini lager och har nåt starkare och även lättare. Jag direkt importera egna stakar till Volvo Rödblock och lämade en Imp stake hos fabriken i Västra Kina när jag besökte dom i fjol.

Vad det gäller Saab grejor härborta det bästa jag kan erbjuda är smidda kolvar, lager, olje pump Hög Volym, ventiler i ett enda styke i rostfritt 42-36 eller 44-38.
Och en sak nu som har varit ett böll i häcken är topp pacningar med större hål för kolvr större än 92,5mm, så nu kan jag skicka Multi-layer-steel topplockpackingar, dvs MLS in olike tjocklek of valfri borrning.

En grej till som har torkat upp därborta är rejält kopplingar, både tryckplattan o lamellen. Dom är både ingen problem här och bra priser även med posten

Nu förtiden jag lekar med Saabarna mest för skoj men jag körde ett lite firma härborta närmare 16 år heltid up till ca 1999-2000 som var 96% 96 betonade, även min telefon nummer är V4 relaterade +1 206 431 9696. Men för skoj jag kan fortfarande ordna godis, så var inte blygg, skicka ett email..

En sak som kanske vi kan kollektiv hjälpa varandra är lamell diff intert bitar eg korsarna, sido-drev o planet drev.
Jag har några snubbar som voll lamell diffar, jag har 3 begangnade diff hus o en sprillans ny med ingen att fylla do up med. Jag har kontaktat en av dom enelska diff tillverkarna som har brotchen att göra Saab senare splinesen men jag behöver fler folk att få upp serien och hålla priset nere. Vi är like snål som alla andra Saab åkare.

Så tror du folk behöver nya sido-drev?

Och här är en lite historisk bild:
[image]http://www.rallyrace.net/jvab/spgm/gal/Scans/idiotblasket.jpg[/image]

Fr[n Idrottsbladet efter den sista GruppB VM Rally som råkade också vara sista VM rally för Saab V4. Det är jag som sitter på min 96 och smajlar för kameran.
10 år senare med samma bil–men liter friare motor, van jag en deltävling i Amerikanska Mästerskap i rally i våra version av F-cup som heter ’Grupp2’
(dessa är lite Historisk, sista gäng en 96 vann ett US Mästerskap deltävling!)
[image]http://www.rallyrace.net/jvab/spgm/gal/Everything_Else/clean%20maine.jpg[/image]

Undertäckningen är från nån snubbe som heter Carlsson på spaket,eller taket, eller nåt.

lite senare i rally, ’Maine Forest Rally 1995’
[image]http://www.rallyrace.net/jvab/spgm/gal/Everything_Else/Untitled-96.jpg[/image]

Så hör av dig o säga lite om det där med sido-drev, eller var man ska diskustera det.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng