Sv: Re: Hjälp med plåtjobb!?

Forum Modellspecifika forum 92/93 Hjälp med plåtjobb!? Sv: Re: Hjälp med plåtjobb!?

#174588

kortnos
Deltagare

Om du är osäker på karosskurvatur och form så är bästa sättet att klippa ut en stor kartongbit över den tänkta ytan och vika den över där du ytan du ska jobba på. Då har du fått formen om det är många vinklar. Sen så tar du bort kartongen och kapar bort rostiga delen, tillbaka med kartongen och sen ritar du genom hålet kanterna på kartongen, och få där en ritad mall som passar i ditt hål, klipp ur och kapa plåtbiten efter mallen och svetsa ditt den vikta plåten.

Svetsa från en sidan och banka dig fram allteftersom du svetsar kant i kant, så slipper du få onödiga veck eller bulor på plåten

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng