Sv: Re: In med 92´an i verkstan

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB 92 -56 (In i garaget och fixas) Sv: Re: In med 92´an i verkstan

#106208
hotrodder
Deltagare
Weggen wrote:
Tja!

Med risk för att förstöra din tråd, så visar jag en bild på min… ”gröna” Saab 92.
Känns som du fick din för ett bra pris, ja har ju typ 400% mer jobb än vad du har på din, min är totalt isärmecklad…
Meen, 92orna försvinner ju mer o mer, dags att ta vara på dem som finns!
Kommer inte hålla mig till 100% org, utan fixa till den så gott det går karossmässigt, skruvar samt dylikt kommer ju ersättas av nya saker. Lite komiskt att min också hade en lättare skada i fronten, likt din!
Olika vägar med reg.papper, vilka tänker du på?

Nej då inte pajjar du tråden tvärtom… Bilder på solkiga/orenoverade 92´or är välkomna 🙂
Den ser ju rätt trist ut med tanke på tidigare blästring men, ett bra tips är att slipa bort ytrosten med 3M Scotsh-Brite Länk till: 3M
Funkar faktiskt bättre än man tror även på gravt rostiga partier och plåten skonas på ett helt annat sätt än med blästring.

Reg. papper; vad jag menade är ju tex. tidigare ägare, ev. foton där regnr. syns. Annars så är ju chassienr ett hett spår som man använder för att söka hos: Länk till: LANDSARKIVEN

Update!!
Roat mej med lite småpyssel den senaste kvällen..


Här är en riktigt härlig bonnlösning på ett vad jag förstår tidigare försök att ta in vatten, mest troligt från det extramonterade värmepaket, RENSAS!!


En vanlig regular slaktad kranpackning från en hushållskran visade sej få perfekt radie 😀


Lött och klart.


Det här är HOTRODDING!! att para nya grejjor med gamla. Uppdatering från 6Volt till 12V är ju bestämd och första probset är värmeläktmotorn. På hyllan har jag några sprillans 12V fläktar från Webasto bensinvärmare där själva motorn och ev. fläktvinge såg ut att vara användbar.


Probset är ganska enkelt, nytt fäste/hål för motorn i gamla plåten och efter provkörning visade det sej att det var nödvändigt att gifta nya motorn med gamla fläktvingen. En 0,75 tjock valsad plåtremsa ökade upp storleken på den nya axeln perfekt och det blev presspassning på vingen.


Svetsa igen hålen efter gamla motorfästet, lite färg å sen bara montera.


Roligaste stadiet i en renoverning, nymålat blankt och fint och lasset med nyfixade/blanka delar som bara väntar på få monteras tillbaka…

That´s all folks!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng