Sv: Re: Inga fungerande instrument 900 95a

Forum Modellspecifika forum NG900/OG9-3 Inga fungerande instrument 900 95a Sv: Re: Inga fungerande instrument 900 95a

choffe1989
Deltagare

@StefanM wrote:

lägg ner era förhoppningar om svar, har skrivit det tidigare och mången med mig kan nog intyga att det inte går att peka på ett enskilt ställe som felar på dessa. Får man igång sitt så skulle jag nog vilja kalla det för tur snarare än att man löst problemet för alla.

Jag har lött om ett tiotal instrument, bytt komponenter i spänningsförsörjningsdelen där det brukar fela och bytt delar mellan olika instrument och en del hoppar igång och en del är stendöda så det är som sagt rena lotteriet och säkerligen är det nåt på djupet som felar på de flesta…….

har inte varit aktiv på forumet på länge men käre stefanm du anar inte så fel du har, finnes en liten komponent som man byter och löder på fyra eller fem punkter på bakre kretsen och sedan byter två komponenter på andra kortet där mätarna är monterade.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng