Sv: Re: IntSaab 2009 Holland

    maj 23, 2009 at 07:25 #140460
    Lars M wrote:
    Vi har, efter att ha pratat med en medlem i Danska V4 klubben, funderingar på att besöka ett Danskt Saabmuséum och även övernatta på en camping i närheten. Detta ligger längst ner på Jylland, precis norr om gränsen till Tyskland. Ungefär halvvägs om du startar din resa halvvägs upp i landet…

    Men inget är skrivet i sten. Vi har alla möjligheter att planera spännande resvägar och och stopp på vägen ner…

    Vi kommer naturligtvis att hålla öppet för dig som vill åka tvåtakt till träffen. Vi kommer att medföra reservdelar och verktyg och vi hoppas att vi blir ännu fler tvåtaktare till Holland än vi var till Lettland…

    Jag ser fram mot spännande diskussioner om färdvägar och intressanta stopp på vägen…

    Mvh Lars Mårtensson

    Jag vill härmed lyfta fram Lars utmärkta initiativ och passa på att tacka för det. Efter att ha fått en del PM med frågor om långresor med gammelsaab vet jag att det finns ett sug efter erfarenheter om slikt. Jag själv har få(=två) erfarenheter av utlandsresor med bil så här är ett tillfälle att lära.

    Eftersom boendet borde vara bokat nu kan vi fastställa vilka som avser att köra ned. Vi har förslag på två uppsamlingspunkter i Skåne (=Sjöbo, Helsingborg). Samling tisdag och avresa söderut på onsdagen – eller?.

    En fråga för oss som kör karavan (safety in numbers): Hur långt tar vi oss första dagen (=onsdag 5/8?). Ni som rest förut, vad är en rimlig körsträcka/dag?

    Fråga 2: Vad bör man ha för rutiner för karavankörningen. Jag kan tänka mig följande:

    • 1) Vi använder “småvägar” (=ej motorvägar) så att man kan stanna vid vägkanten.
    • 2) Alla med GPS med europakarta – håll upp! Ta ner.
    • 3) Telefonlista till alla i karavanen. Överenskommen kedja.
    • 4) Överenskomna uppsamlingsplatser i sjumilaintervall – eller?