Sv: Re: IntSaab 2009 Holland

Forum Klubbinformation Träffar & andra aktiviteter IntSaab 2009 Holland Sv: Re: IntSaab 2009 Holland

mats a
Deltagare

Det förra inlägget hade ingen Saab-anknytning men nu blir det bättring: Du som har erfarenhet av dels utlandsbilande, dels långturer med gammel-saab: Vad ska man tänka på?

Bilande i Europa: Försäkringar, hälsovård, ekonomi, telefoni, vägtullar etc – något särskilt att tänka på här?

Långtur i Saab: Vilka delar ska/bör/kan man inte vara utan som reservdel om man kör olika modeller?

En artikel i Bakrutan, kanske? Hade jag haft kunskaperna skulle jag skriva den själv…

När jag skrivit frågan börjar förslag till lösningar dyka upp i huvudet. Här är mitt försäkringsbolags variant (pdf)

Bila utomlands

Var gäller försäkringen?

Dessutom; när jag googlade ”bila i Europa” traff jag på denna sida: Bila i Europa

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng