Sv: Re: Irriterande ryckig gång 900i -88

Forum Övrigt Allmänt Irriterande ryckig gång 900i -88 Sv: Re: Irriterande ryckig gång 900i -88

christer json
Deltagare

Mätte signalen från lamdasonden och konstaterade att kontakten där var dels lös och dels erjad så jag blev genast lite gladare. Renjorde och satte ihop den numera tajta kabelskon och se, problemet var kvar…
Signalen svajar i takt med den gång motorn presterar, så för att utröna om lamdasonden i sig förorsakade detta så lossade jag anslutningarna till tryckregulatorn som skall styras av denna signal via elektronikboxen. Problemet kvar, alltså får jag rota vidare.
Ett kanske glädjande men något oroande tecken är att gången blir sämre med tiden och därmed kanske felet blir mer uppenbart. Det senaste är att vid kraftig acceleration i svängar, och då vänster speciellt, så rycker det. Dock inte så kraftigt som när bränslepumpen missar att leverera soppa utan bara sådär irriterande att man undrar vad det är som händer.
Men vart skall jag rikta mina blickar nu?

/CJ

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng