Sv: Re: Kallelse Svenska Saabklubbens årsmöte 2013

Forum Klubbinformation Styrelsen informerar / Hemsidan Kallelse Svenska Saabklubbens årsmöte 2013 Sv: Re: Kallelse Svenska Saabklubbens årsmöte 2013

rally
Deltagare

Efter att ha besökt mötet så kan man inte vara annat än chockad!!! Men förvånad?? Svar nej!

Men det löste sig för stunden på ett bra och korrekt sätt. Bra jobbat Martin, Roswall mfl Ingen nämnd ingen glömd

Det finns många frågor som mötet väckte som jag vill ha svar på till nästa möte som planerats till 31maj i Trollhättan

Bland annat

Varför har Saabklubben 93 pallar ståendes ouppackade som kostar 35Kr + moms per pall & månad = 39060Kr + moms = 48825Kr per år?? Helt galet att ha alla dessa pall ståendes tycker jag! Detta lager måste minst halveras! Ännu hellre minskas ännu mer. Det kan kosta 110-140 medlemmars årsavgifter som går upp i rök varje år. Är dessa pallar ens inventerade? Är de packade på ett effektivt sätt? Max utnytjat pall utrymme. Är innehållet Värt att spara på? Det kan ju vara riktiga hyllvärmare i otroligt många exemplar. För mig som är Logistik ansvarig i proffesionen så ifrågasätter man ju allt detta utifrån ett proffessionellt öga

Varför kostar Internet/Tele 70000Kr. Den känns orimligt hög och jag ställde frågan på årsmötet och ingen kunde svara på det. 31 Maj går jag inte ifrån mötet utan att ha fått svar på den frågan! Varför jag har blivit lite sur angående denna fråga var för att de inblandade inte visste vad det var som kostade. Det kan finnas en rimlig förklaring men man undrar ju lite när en Hemsida i saabklubbens format inte på långa vägar kan kosta 70000:- om året i avgifter. I så fall måste det finnas billigare alternativ.

Finns lite frågor angående reservdelshanteringen men det tänkte jag ta med Janne direkt vid tillfälle.

Att det blir förändring i Styrelsen det tycker jag bara är positivt! Att ha som innan alldeles för många styrelsemedlemmar är inte hållbart. Polsk riksdag blir det allt för lätt.

Lycka till i Interim styrelsen så håller vi tummarna att ni reder ut allt till 31 maj

Fredrik Ekendahl

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng