Sv: Re: Kaross byte eller inte.

Forum Modellspecifika forum OG900 Kaross byte eller inte. Sv: Re: Kaross byte eller inte.

#166683

lucasaxman
Deltagare

Så här tänker jag.
Delar på en bil slits det är därför den finns reservdelar.
En tom kaross är en reservdel, om en den största.
Vad säger att själen sitter i just karossen(om det nu finns nån bil själ) , enligt min mening sitter ”själen” i just det som
skiljer det unika objektet ifrån massupplagan.

Någon gång i tiden så stod väl karosser sida vid sida innan det vart bestämmt vad det skulle bli av dem,vilken modell menar jag,då kan inte jag säga att den ena var värd mer en den andra,en kaross är för mig en väsentlig del att hänga upp delar på, som tillsammans utgör bilens själ.

För mig är det slutresultatet som räknas,och att det verkligen blir ett resultat,att man ror ett projekt i hamn,att det blir färdigt,något man nyttjar och gläds åt.
En rosthög som står i ett hörn, som man bara mår dåligt av gläder ingen.

Nu vet jag att det finns andra som inte tycker som jag,så jag skulle vara väldigt tydlig vid en eventuell försäljning av ett sådant objekt att tala om att den största reservdelen är bytt och att det med största sannolikhet inte skulle finnas någon fin bil att köpa om den inte blivit bytt.
Sedan är det upp till köparen att avgöra hur viktigt det är
om en komponent är bytt(ursprunglig)eller inte.

Jag som köpare skulle hellre köpa en bil som är fin och aldrig rostlagad än en som är som sagt är lappad och lagad.
Sedan beror det givetvis på hur väl utförd denna korsning
är utförd,det får ju var och en värdera.

Byt du kaross (resrvdel) med gott samvete.

Detta är mina tankar.
/ Lucas

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng