Sv: Re: Köp råd för SAAB 9000

Forum Modellspecifika forum 9000 Köp råd för SAAB 9000 Sv: Re: Köp råd för SAAB 9000

s-o.d
Deltagare

Har genom åren haft en del Saabar.Är inne på min fjärde 9000 nu.Rent allmänt tycker jag dom senare modellerna rostar otroligt mycket.Visst är dom galvade..men minsta skada på det galvade så är rosten igång.Många av felen som icke fungerande farthållare m.m..är rena skitfelen.Dom vanligaste och mera kostsamma felen är slavcylinder som ger upp.Växellåda som får helfnatt och tar bilen framåt och bakåt samtidigt…rent livsfarligt fel!!Men går att avslöja på ett konstgt ljud från lådan.Abs lampa som lyser när den känner för det…kan bli dyrt om man inte kan fixa själv.Kupefläkt som lägger av.Dörrlås och larm som lever sitt eget liv.Stolsvärme som slutar fungera.I övrigt så tycker jag 9000 är en bra och skön bil att åka i…och med turbo så kör man om ganska säkert.Som dragbil och laståsna är dom riktigt bra!!2 litersmotorn är bränslesnål..medans 2.3 liters är en riktig törstläpp.Kolla efter minsta rostbubbla runt dörrar och skärmar..en liten bubbla är snart en hel världsdel.Köp gärna bilar med extra rostskydd.Ett tips är en långmilare med bytt låda koppling med mera,,,kan vara ett riktigt bra köp.Heller många mil med det viktigaste bytt än en som ligger precis på gränsen när allt är på väg att rasa..runt 25 till 30 tusen mil brukar det hända mycket.Pionlagret som du undrar över ger sig till känna genom ett vinande ljud…men dom kan låta länge innan det är dags för byte.

S-O

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng