Sv: Re: Köpa Saab 9000 97-98?

Forum Övrigt Allmänt Köpa Saab 9000 97-98? Sv: Re: Köpa Saab 9000 97-98?

perhaninge
Deltagare

Då föreslår jag dig att ringa till ett flertal Saabverkstäder inom Stockholm och säger att detta är en ren utopi, när jag ringde runt så var Speedparts billigast med ca 8500:- och då kopplar dom bort balansaxlarna för att få ner repkostnaderna.
Dessa uppgifter på max 5000:- visar bara att du inte har kollat med en Saabverkstad om priset.
Anledningen till priset är att man på Saab byter drev, balansaxelkedja, ja rubbet för att garantierna skall gälla.
Jag känner ett flertal personer som har skjutit topplockspackningen mellan 10-12 000 mil trots alltid inlämnade bilar.
Snacket på vissa verkstäder är också att man ”vet” om detta problem.
: Roger, om det är aktuellt med kamkedjebyte och om du har ambitionen att behålla bilen så ring runt till Saab verkstäderna och kolla, dom vet vad som behöver bytas. Gå ej till lokala ”bytjomen” det kommer att kosta i längden :

Per/Haninge

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng