Sv: Re: Köpråd automat eller manuell 900 T16

Forum Modellspecifika forum OG900 Köpråd automat eller manuell 900 T16 Sv: Re: Köpråd automat eller manuell 900 T16

anderslindh
Deltagare

@davidsblumberg wrote:

@Lurgo wrote:

@davidsblumberg wrote:

Min T16 är automat och har inget att klaga på. Växlar hur skönt som helst, perfekt för stadskörning och grym fart i den när man behöver det. Enda nackdelen är som många redan nämnt höga varv vid snabbare körning. Törstig och en del motorljud, men å andra sidan har du fullt turbo tryck på 0.1 sekund när du vill köra om 😀

Vad ligger varvtalet på vid 90km/h och 110km/h? Vad är bensinförbrukningen ungefär?

Vid 100km/h ligger den runt 2500. Så inte sådär jätte extrema varvtal men förbrukningen tror jag aldrig hamnar under litern. Bäst ekonomi brukar jag få runt 80-90km/h

David.. det där kan väl inte stämma? Det skulle innebära 2750 RPM vid 110. Det är väl närmre vad en manuell med 8ans primär ligger på? Jag med 6ans primär ligger på 3100 RPM i 110km/h. Kanske tittar du på glädjemätaren i mitten?

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng