Sv: Re: Köpråd automat eller manuell 900 T16

Forum Modellspecifika forum OG900 Köpråd automat eller manuell 900 T16 Sv: Re: Köpråd automat eller manuell 900 T16

samppo
Deltagare

När jag skulle köpa turbo cab hade jag stora fördomar mot automatlådan. Efter en längre tids ägarskap skulle jag nog ha svårt att byta till en med manuell växellåda. I mitt tycke passar automaten perfekt till en cab då man inte behöver tänka på växlandet utan bara får njuta av fina sommarlandskap. Speciellt i samband med nyare motorvarianten med mitsubishi turbon är den otroligt bra då motorn har gott med vrid redan från låga varvtal. I början störde det lite högre varvtalet, men nu tänker jag inte ens på det. Visst, ingen raket från 0-100 men när behövs det. Vid omkörning bra med kraft och ork.

I stadstrafik vill jag påstå att automaten drar mindre bensin än manualvarianten. Min tar ca. 9,0-10,5 liter/100km beroende på om det är landsvägs- eller stadskörning. Med taket uppe dricker den ca. 0,5 liter mindre vid landsvägskörning.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng