Sv: Re: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

Forum Övrigt Projekt / Min bil Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter Sv: Re: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

antonn
Deltagare

@Janne Hagnell wrote:

Skönt att det går åt rätt håll. Men varför i all världen klippte de kablarna? ”Bensinpump? Nej, det behövs nog inte, den tar vi bort!”

Ja du.. Personen hade klippt kabeln cirka 10cm från locket till nivågivaren. Hade han tagit bort gummiskyddet så hade han ju bara kunnat lossa kontakten istället 🙄
Någon hade klippt bromsrören också så det är nog en mekaniker som jobbar med sax och avbitare 😉

Bilen är just nu extremt svårstartad och när den väl startar så dör den efter några sekunder PGA dålig tomgång.
Vevaxelgivarens kabel var lite närgången med remskivan så jag fick löda om den, bilen startade och gick i ett par sekunder efter lödningen så den borde vara okej.

Jag har gått över bränslesystemet genom att byta pump, filter och även provat en 9000 fuelrail som har inbyggd 3.0 bars BTR (provat en annan BTR mao) med samma symptom.
Tändstiften är nya, knackade till 0.9mm och tändkassetten fungerar klockrent i min 9000 så jag ser inte riktigt vart problemet ligger.
På videon jag lade ut på facebooksidan så går bilen lite ostabilt på tomgången men svarar fint på gas och går på alla cylindrar så jag bör inte ha kopplat tokigt eller ställt triggerskivan fel.

Kanske räcker inte strömmen till eftersom jag just nu ställer batteriet på backen och tar startkablar mellan batteriet och bilens plus&jord-kablar?
Ska sätta batteriet direkt på bilens kablar ikväll. Måste bygga upp med lite träbitar eftersom batterihyllan är bortplockad. Kanske är det där det spökar? 😕

EDIT:
Länk till videon på Facebook som alla bör kunna se: https://www.facebook.com/video.php?v=10205046048090608

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng