Sv: Re: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

Forum Övrigt Projekt / Min bil Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter Sv: Re: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

antonn
Deltagare

@dea wrote:

Bara dra loss bromsvätskebehållaren.

Tack! Det gick utmärkt så fort man vågade ta i lite.

Nästan allt i motorrum är färdigt men vill provstarta innan jag gör klart allt.
Trodde att jag skulle komma undan med att bara lägga dit kabelhärvan som den är på en ng900 men det gick inte så jag får kliva upp tidigt imorgon och göra om den så den räcker till alla kontakter i motorutrymmet. Det var egentligen bara tomgångsmotorn som inte nådde för en provstart men jag vill att det ska lira så bra som möjligt första gången!

Förhoppningsvis blir det provstart imorgon, har jag gjort rätt så bör den hoppa igång på första försöket men man är ju bara människa 😛
Det känns riktigt skönt att se över allt i motorutrymmet och försöka få det att bli så bra det bara kan när man skruvar ihop allt.
Nu ska jag dra igång T5-suite och fixa en box till bilen. Återkommer imogon!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng