Sv: Re: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

Forum Övrigt Projekt / Min bil Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter Sv: Re: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

antonn
Deltagare

Fick äntligen tillbaka motorlyften igårkväll så idag har jag fått skruva lite.
Började med att tvätta rent länkarmsinfästningarna och hittade cirka 2 ton grus samt en totalt ihoprostad skiftnyckel i den som inte blev lagad!
Lackade så gott jag kunde inne där drivaxlarna går (ska oljespruta sen) och stoppade dit drivaxlarna efter jag gjort ren dom.
Bytte vajern till hastighetsmätare och lite annat småpul, gjorde rent medbringarna och sprutade i fett där samt i damasken för de inre drivknutarna, ungefär här börjar det skita sig..

Jag är alltid själv när jag skruvar och att lägga ner motorn själv är fan inte det lättaste, speciellt inte när det är kolsvart ute..
Lysa med ficklampan på mobilen samtidigt som man leker med lyften och försöker få motorn rätt: omöjligt!
Hur gör man för att sänka ner motorn om man är ensam? Fick ett tips att hissa bilen snett, ska göra det och ta bort drivaxlarna.
Några fler tips?

Enda bilden jag tog idag, vill ha ner en motor här nu:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng