Sv: Re: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

Forum Övrigt Projekt / Min bil Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter Sv: Re: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

antonn
Deltagare

@Janne Hagnell wrote:

Ja, man märker hur mycket motorn väger när bilen tar ett ”glädjeskutt” när man plockar bort den. När jag lyfter motorer kan jag komma på mig själv att längta efter en tvåtaktare eller varför inte en 2CV där du kan skippa det där med motorlyft… :duck

Har aldrig mekat med tvåtaktarna eller ens kört någon men jag kan tänka mig att de är väldigt lättskruvade bilar och som du säger så väger inte 2-taktsmotorer flera hundra kilo heller vilket är en klar fördel om man saknar motorlyft!
Men jag tycker faktiskt att det är relativt lätt att lyfta ur motorn på og900, har gjort det 4-5 gånger nu och det är ingenting jag gruvar mig för att göra, lyfter säkert ur den här motorn redan nästa sommar igen. :h

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng