Sv: Re: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

Forum Övrigt Projekt / Min bil Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter Sv: Re: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

antonn
Deltagare

@SaabAero wrote:

117 FÖD ska det vara.
För att vara säker på att det blir åt rätt håll kan man använda svänghjulets gradering som ligger FÖD (graderingen ligger väl från 5 EÖD till 30m FÖD om jag minns rätt)

En extra koll att du ligger vid 117 grader kan du göra via tryckplattans fästskruvar. Det är 60 grader mellan varje skruv till tryckplattan.

Tack!
Nu är jag lite trött i huvudet men jag borde alltså kunna göra så här:
1. Ställa motorn i ÖD
2. Ta en gradskiva och sätta ”0” mot givaren
3. Leta upp 117 grader på gradskivan och sen skruva fast bländarskivan så dubbelhålet börjar där.

Vill helst slippa plocka bort kopplingen för att kolla på svänghjulet. Tycker att det där borde bli rätt men jag är som sagt trött nu! 😳

@M.Broberg wrote:

Känns mer som grundfrågan är om man ska ha den ska ha passerat hålet, precis ska passera osv

Jag har inte hittat någon vettig information som svarar på den frågan men man kan ju justera det i programvaran med.
En kompis har ett löst B234-block med vev & skiva så jag skulle kunna kolla precis hur skivan är monterad mot givaren där.
Han kommer hit nästa helg men då vill jag helst ha motorn på plats men vi får se!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng