Sv: Re: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

Forum Övrigt Projekt / Min bil Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter Sv: Re: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

antonn
Deltagare

@SaabAero wrote:

Graderingen på svänghjulet ser du genom hålet för tändinställning

Det har jag inte ens tänkt på… Har ju ställt tändningen ett gånger med stroboskoplampa så det borde jag tänkt på :mrgreen:
Läste precis genom Schwartz projekttråd eftersom jag har för mig att han fick problem med triggerskivan, hittade följande:

@Larzzon wrote:

Angående triggehjulet, vet inte om jag förstod dig fel men har du motorn nollad ska ju dubbelhålet ha sprungit förbi givaren med 117 grader. Dubbelhålet ska inte va 117 grader före vevaxelgivaren.

Det var så jag menade att jag skulle mäta upp med gradskiva och då borde jag ju ha tänkt rätt. Det fungerade ju för Schwartz så jag gör likadant jag med!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng